Buradasınız: Anasayfa / Sorular ve Cevaplar / Şeytanın dolaştığı yerleri daraltın

Şeytanın dolaştığı yerleri daraltın

Sponsor Bağlantılar

Şeytanın dolaştığı yerleri daraltın

Nefsin istek ve alışkanlıkları, insan için öldürücü birer zehir ve insanı aşağılara çeken ağırlıklar gibidir Ruh, nefsin rağmına gelişir ve yükselir Tersi yönde, nefis beslendikçe ruh küçülür, sıkışır, ağırlaşır Bunun neticesinde de kalb, duygu ve lâtifelerde bir hantallaşma meydana gelir Efendimiz’in (sas) beyanları içinde, şeytan insanın damarlarında dolaşır durur O halde “Siz” diyor, “Onun dolaştığı yerleri biraz daraltın ” Evet onu açlık, susuzluk ve isteklerinden mahrum etmekle sıkıştırın Aklına her estikçe yiyen, çeşitli yiyecek ve çerezlerle beslenen bir insanın şehvetine düşkün olması gâyet normaldir Binaenaleyh, irâdenin hakkını ve kavgasını vererek, nefse ait beslenme musluklarını kısmak çok mühimdir Aksi takdirde, nefis daima şeytana açık kapı olacaktır Şeytan gibi nefisten de insana dostluk gelmez Nefsin fenalıklara götürücü büyük bir hasım ve kendisine karşı “en büyük cihad”ın yapılması gereken bir düşman olduğunun bilinmesi, ondan ve şeytandan kurtulma, dolayısıyla da Allah’a yaklaşma istikametinde atılmış ilk adımlardandır Efendimiz Aleyhissalâtü vesselâm’ın, “Senin en büyük hasmın, iki kaşın ortasındaki nefsindir ”; bir muharebeden dönerken de, “Şimdi küçük cihaddan büyük cihada dönüyoruz ” buyurması ve yine Kur’ân’da Yusuf Aleyhisselâm’ın dilinden, “Muhakkak nefis kötülükleri emreder ” sözünün nakledilmesi, ondan korkmamız ve karşısında daima teyakkuzda bulunmamız hususunda bizim için önemli derslerdir

İrâdenin kavgası verilmelidir

Her uzuv ve duygunun bir yaratılış gâyesi vardır Göz, Cenâb-ı Hakk’ın istediği istikâmette bakmak; el, o istikamette tutmak; ayak, yürümek ve kulak da aynı şekilde dinlemek için yaratılmıştır Diğer duyguları da gâyelerine uygun sıralayıp, onların yaratılış gâyelerini anlatmak da mümkündür İrâde için de durum, bundan daha farklı değildir Onun da bir yaratılış gâyesi vardır Evet irâde, nefis ve şeytandan gelen her türlü hile ve desiselere karşı bir siper olup, vahiyden düşünceye intikal eden şeyleri vicdanın destek ve beslemesi ile hayata mâl etsin ve yaşanır hale getirsin diye yaratılmıştır O bu vazifeyi ifâ ederken, en büyük hasmı olan şeytan ve nefis, irâdenin karşısına pek çok mania ve geçit vermeyen derin dereler çıkaracaklardır Hasımlarına karşı böyle bir durumda mücadele vermek, irâdenin varlık sebebidir Düşünce vahye açık değilse, vicdan sönmüş, irâde felç ise işte o zaman şeytan, rolünü rahatlıkla oynayacağı mükemmel bir sahne bulmuş demektir Midesinin hakkını hiç unutmayan insan, iradesinin hakkını da vermeli değil midir?

Sponsor Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Cunnilingus (oral ilişki) Caiz Midir Caiz Değilmidir? Başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Scroll To Top