Buradasınız: Anasayfa / Sorular ve Cevaplar / Peygamberimizin berberleri kimlerdi? Peygamberimizi Hangi Sahabeler Traş Ederdi?

Peygamberimizin berberleri kimlerdi? Peygamberimizi Hangi Sahabeler Traş Ederdi?

Sponsor Bağlantılar

Peygamberimizin berberleri kimlerdi? Peygamberimizi Hangi Sahabeler Traş Ederdi?

Peygamberimizin Hudeybiye Umresi ile Veda Haccında Kestirdiği Saçlarının Bölüşülmesi
Peygamberimiz, hicretin altıncı yılında Hudeybiye Umresinde başının saçını, Hirâş b Ümeyye b, Fadl’ul’ Huzâî’ye kazıttı
Hırâş, Peygamberimizin başının kazımış olduğu saçlarını, yanı başlarındaki yeşil Semüre ağacının üzerine attı

Ümmü Umâre’nin bildirdiğine göre: Halk, ağacın başından o saçları alıp bölüştüler
Ümmü Umâre de, halkın aralarına sokulup onlardan bir demette, kendisi almış, vefatına kadar yanında bulunmuş ve hastalar, şifa için, suyu ile yıkanmıştır
Eshab’dan Mâmer b Abdullah der ki “Resûlullah Aleyhisselam (Veda Haccında) Mina’da Kurbanı kestiği zaman, kendisini tıraş etmemi, bana emir buyurdu
Ustura bıçığını alıp başucuna dikildim
Yüzüme baktı ve bana “Ey Mâmer! Resûlullah Aleyhisselâm, kulağının yumuşağından itibaren başını, elinde usturan olduğu halde, sana teslim etti!” buyurdu
“Vallâhi, ya Rasûlullah! Hiç şüphesiz, bu vazife, bana ALLAH tarafından ihsan buyrulan bir nimettir!” dedim
Resûlullah Aleyhisselam “Evet! Öyledir!” buyurdu
Sonra, Resûlullah’ın başını tıraş ettim”
Müslümanlar, Peygamberimizin kesilen saçından almak için hazırlanmışlardı
Peygamberimiz, sağ tarafına, eliyle işaret ederek “Şurayı, al!” buyurdu
Berber, Peygamberimizin başının sağ tarafının saçını kesti

Peygamberimiz, Ebû Talhat’ül’ Ensârî’yi çağırdı
Kesilen saçları, ona verdi
Sonra, berbere sol tarafını uzattı “Tıraş et!” buyurdu
Berber, orayı da, tıraş edince, Peygamberimiz, Ebû Talha’ya, sol tarafının saçını da, verip “Halk arasında bölüştür!” buyurdu
Peygamberimiz, başını tıraş ettirdiği zaman, saçından ilk alan, Ebû Talha oldu
Sahabiler, Peygamberimizin kesilen saçını yere düşürmemek için, çevresini sarmışlar, saçının bir tek telini bile, ellerinin içinden yere düşürmemişlerdi
Peygamberimizin alnının saçı tıraş edildiği zaman, Halid b, Velid “Ya Resûlullah! Alnının saçını bana ver!
Hiç kimseyi, bu hususta bana tercih etme! Anam, babam, sana feda olsun!” diyerek yalvardı
Saçlar, kendisine verilince, Halid b Velid, onu, gözlerine sürdü ve Külahının ön kısmına yerleştirdi

Hz Ebû Bekir “Halid b Velid’in Uhud’da, Hendek’te, Hudeybiye’de ve karşılaştığımız her Sallallahu Aleyhi ve Sellemş yerinde bize yaptıklarını gözümün önüne getirdim, bir de, Kurban günü Resûlullah Aleyhisselamın başını tıraş ettirirken ona “Ya Resûlullah! Alın saçını bana ver! Bu hususta hiç kimseyi bana tercih etme babam, anam, sana feda olsun!” diyerek yalvarışına ve Resûlullah Aleyhisselamın alın saçını alınca, onları gözlerine sürüşüne baktım da hayrette kaldım” demiştir
Halid b Velid karşılaşıp da, bu mübarek saç sayesinde yenilgiye uğratmadığı düşman topluluğu yoktu
Nitekim, Halid b Velid “Ben, onu hangi tarafa yönelttimse, orası, feth olundu!” demiştir

Halid b Velid’in, Yemâme Sallallahu Aleyhi ve Sellemşında başından düşen külahının üzerine son derecede düşmesinin ve bu uğurda tehlikeyi göze almasını hoş görmeyen Eshaba “Ben, bunu, külahımın kıymetinden dolayı yapmayorum
Fakat, onun içinde Peygamber Aleyhisselamın saçı bulunduğu için, müşriklerin ellerine düşmesini istemiyorum!” demiştir
Peygamberimizin kesilen saçından, Zevcelerine de, herkesin payı kadar düştü
İbni Sîrin der ki “Abîde’ye (vefatı 190) “Bizim yanımızda Peygamber Aleyhisselamın saçı vardır Biz, Onu, Enes b Mâlik (veya Enes b Mâlik’in ev halkı) tarafından elde ettik” dedim

Abîde ‘Peygamber Aleyhisselamın saçından bir tek Tel’in benim yanıma bulunması, bana, dünyadan ve dünyadakilerden daha sevgilidir!’ dedi
Peygamberimiz, bıyık ve yanaklarından kesilen kıllarla tırnaklarını yere gömdürmüştür
Asırlardan beri yurdumuzun bir çok camilerinde mübarek gün ve gecelerde Lıhyei şerife (Sakalı şerif) diye ziyaret oluna gelenler, her halde, Peygamberimizin Hudeybiye Umresile Veda haccında tıraş olunca, Eshab arasında bölüşülmüş bulunan Saç telleri olsa gerektir
(Bkz, M Asım Köksal, İSelâmün aleyküm Tarihi, İstts, cilt: 18, s 130133,)

Sponsor Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Cunnilingus (oral ilişki) Caiz Midir Caiz Değilmidir? Başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bir yorum

  1. ne güzel bilgiler çok merak ediyodum sayenizde öğrendim allah razı olsun peygamberimizin şefatine bizleri layık etsin inşeallah.selametle

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Scroll To Top